Sunday 20 January 2019

Homestay Best Dekat Bangi

...atau dekat Kajang, Serdang, IOI City Mall, De Palma, Le Meridien Hotel... Yenni Duplex @ De Centrum.

Tahun 2019, cuba untuk luangkan masa berkualiti dengan anak-anak. Untuk aku, masa akan jadi 'lebih kualiti' dengan anak-anak (terutamanya kakak Amni) bila kami keluar dari rumah atau dalam erti kata lain ~ jalan-jalan 😀.

Kebetulan minggu ni memang bercadang nak keluar town, nak memburu kasut kakak yang sungguh, tuttttt... Sedih. Kebetulan lagi, adik angkat suami ajak kami sekeluarga mengiringinya menikah di Beranang. Jadi jomlah sekali jalan.

 Maksudnya lepas majlis kita lepak Selangor, cari apartment-stay, horray!

Subhanalllah cantik sungguh apartment Puan Anis ni. Letaknya di De Centrum Apartment.

Aku pernah stay di De Centrum bulan lepas, tapi apartment lain. Disebabkan apartment yang dulu kurang kondusif, aku cuba cari kawasan lain, mungkin rezeki kami cari punya cari sangkut sekali lagi dengan De Centrum tapi kali ni dengan Yenni Duplex.

Beyond my expectation, gitu aku punya komen. Macam masuk IKEA showroom, sebab hampir 90% barang dalam apartment ni memang dari IKEA pun. Harga pun lebih murah dari apartment dulu. Memang puas hati. Bersihnya. Perkakasannya. Dapurnya. Kelengkapan tidurnya (bantal, selimut very comfy). Alhamdulillah, seronok kami satu famili.

ASTRO, Netflix disediakan. Layan berepisod-episod cerita bersiri kegemaran kakak Amni... sampai habis episod lah. Puas hati. Wifi connection strong, dapatlah Incik Ayah buat kerja sikit. Aku kurang layan Internet, kan kata nak spend masa berkualiti ngan anak-anak, kannnn?

Kemudahan seperti gym ada (walaupun tak semua alatan boleh berfungsi dengan baik), swimming pool besar, kedalaman just nice, ada jakuzi, waktu operasi (untuk gym dan pool) pun panjang. 7 pagi hingga 11 malam. Jadi, tiada alasan untuk tidak bersenam k...

Tempat makan, nak apa? Alhamdulillah semua hampir ada. Pizza Hut, KFC, Malaysian cuisine, Arab cuisine, mamak cuisine... Ada lagi a few, tapi aku sempat nampak yang ini ja. Letaknya di di Centrum Mall, bawah apartment je. Walking distance. 

Untuk kami sekeluarga, kami vote mamak cuisine. Hampir semua menu ada, western, tomyam, nasi kandar, nan cheese, just name it plus big screen for EPL or NBA match! The crowd pun ramai seronok lepak lebih-lebih lagi bila smokers kena smoke jauh-jauh. Terima kasih smokers sebab patuh arahan kerajaan.

De Centrum Mall pun ada macam-macam kedai. Pasar borong ala-ala supermarket ada, 7-Eleven, kedai buku, laundry, DIY, kedai kek, aksesori phone, ... kira no problem lah kalau ke sini dan tertinggal berus gigi kat rumah.

Security memang padu. Nak parking ja jauh naik ke atas kena access guna kad sebanyak dua kali. Satu di level bawah, sekali lagi di level atas. Ada yang review kata tinggi sangat, memang tinggi pun carpark nya berpusing-pusing macam... bila nak sampai ni? Sebenarnya, boleh ja opt park kat bawah tuk visitor mall, pastu akses apartment dari situ. Terpulang.

Gitu aku promosi dan seperti biasa aku promosi sebab aku puas hati selain dapat bagi manfaat pada orang lain. Aku jadi blogger ni pun belum pernah aku dapat income waima satu sen. Cuma aku suka berkongsi, dan aku gembira bila aku korek dan baca semula journey kami sekeluarga. Alhamdulillah aku mudah gembira... yeay

No comments:

Post a Comment