Monday 16 May 2022

Aidilfitri 1443H : 1 Syawal

Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar...

Bangun tido anak-anak tegur. Ibu macam zombie. Statement anak-anak pun, murung aku tujuh perpuluhan lima minit.

Suami ajak balik rumah mak di Batu 6. Sebab baju raya tinggal kat sana. Ikutkan malas nak ke sana ke sini. Ya itulah kekurangan bila kampung laki bini dekat-dekat. Aku suruh ja solat raya pakai t-shirt dengan track suit, eh tak mahu. Malas nak cari gaduh, aku pun iyakan ajelah. Tapau juadah raya tuk di bawa ke rumah mak (sebab aku dah pesan ke mak tak payah masak apa-apa -- solehah kan aku?).

Sampai rumah mak jam 7 pagi... terperanjat Ida dan Yah sekeluarga pun ada. Ikut plan patutnya Kamal sekeluarga dan Pak Su ja. Gaya raya macam ni kan, bertebaran semua plan. Tapi bagus juga, insha Allah luak nanti segala macam juadah raya. Risau dan runsing masak macam-macam, banyak-banyak (sampai jadi zombie) takde siapa nak habiskan.

Kesimpulan, meriahlah rumah mak di pagi Syawal.

Terperanjat dalam satu ke tiga minit sudah, sambung pula bersilat hidangkan makanan. Yang lain-lain sibuk bersiap nak solat raya, jadi yang sudah raya awal lah yang patut sibuk, kan? Bukti sibuk di pagi raya aku letak siap kat sini.

Dihujung video perkenalkan adik yang terpaling suka cari pasal ngan mak.

Selepas mereka-mereka pulang dari solat raya, makan lagi.

Selepas makan, bersalam-salaman, bermaaf-maafan di hari raya dan photoshoot buat kenangan.

Ida dan suami. Kemain outfit kau da.

Yah sekeluarga. Shot ke 52 baru dapat  molek begini 😂

Kamal sekeluarga.

Mak hepi le tu tiba-tiba meriah 1 Syawal dengan anak menantu cucu.

Lepas sesi bergambar, cepat-cepat keluar rumah beraya rumah biras mak di Changkat Lada. Kena cepat kalau tidak besar harapan lansung tak keluar beraya terutamanya yang ada anak-anak kecil.

Sambung ke Hujung Rintis, rumah arwah Abang Dol pula lepas tu.

Sempat la ber OOTD Along sekeluarga di Hujung Rintis.

Oppps hampir tertinggal nak letak gambar aku sekeluarga.

Sekeping ramai-ramai di rumah mak (tanpa Baa dan Along)

Sekeping lagi ramai-ramai di Hujung Rintis (tanpa Baa dan Ida)

Untung besar tersalah baca mesej, tak ikut tema. Menyerlah sekeluarga 😎

No comments:

Post a Comment