Monday 16 May 2022

Aidilfitri 1443H : 2 Syawal

Cerita sikit perihal 1 Syawal. Kebiasaannya (dua tahun dulu), 1 Syawal sehari suntuk memang beraya habis dengan semua keluarga rapat (adik beradik sebelah aku sebelah suami dan mak). Kelainan tahun ni ialah, ke rumah kakak-kakak suami dan seorang saudara terdekat di Syawal kedua.

Walaupun beraya gaya endemik, tetaplah rasa tak best nak sakan beraya macam dulu-dulu. Tak synchronize dengan plan suami. Aku kata, tunggulah Aidilfitri 1444H. Ada rezeki insha Allah kita meriahkan sesi kunjung mengunjung. Sebagai tipikal isteri, haruslah kemenangan milikku.

Selesai beraya, photoshoot dulu...



Ini pun ikutkan, aku malas. Once upon a time, aku yang beriya nak OOTD, suami malas nak layan sampai boleh bawa bergaduh. Sekarang terbalik. Faktor umur atau faktor you get what you give? Mungkin.

Zoooom ke AEON Manjung pada 2 Syawal. Cari apa? Takde apa-apa. Kebetulan Amni, Amin dan Iman teringin nak makan itu ini. Jomlah cari di AEON Manjung. Orang tak ramai/sesak tapi tempat makan memanjang orang queue nak masuk. Di Johnny, kami sampai staff dia kata tunggu 30 minit. Usai solat Zuhur, eh tunggu lagi 30 minit. Bila nak habis 30 minit kalau macam ini. "Chef ada satu orang ja". Patutlah.

Cuba cari tempat lain pula, tiada yang tidak queue melainkan queue sahaja. Tak boleh jadi, nampak Sushi King aku berdiri depan pintu dan tunggu. Staff kata orang ramai. Baiklah, faham. Tak sabar memang tak makan sampai ke sudah, believe me.

Berkat kesabaran Alhamdulillah, tinggi piring sushi kami kumpul. Kebetulan apps Sushi King ada offer, ada lagi aiskrim free sempena bulan kelahiran yeay. Rezeki dan berbaloi menunggu.

Kenyang semua, singgah Popular beli komik tiga beradik tu. Keluar Popular, nampak Samsung store. "Jom singgah nak tengok tablet". Aku berdua dengan suami masuk. Tiga lagi surrender, melepak di bangku. Macam biasa, tengok display tablet, conteng-conteng. Promoter datang pung pang pung pang. Kami say thank you, keluar dan...

"Macam nak beli..."

Suami kata beli aje lah. Jemu dia dengar aku duk menyanyi nak beli nak beli tapi tak beli pun. Masuk semula. Soalan pertama aku tanya, "Boleh sync gambar dari A32 ke tab?". Aku tahu mesti boleh punya tapi tak sangka sebegitu mudah zing zing zing cara nak kongsi gambar. Kesudahannya...


Inilah feature dalam Samsung Tablet 8 yang jadi punca utama aku tertarik untuk memilikinya. Terpesona(atau jakun) aku tengok gambar besar-besar dari screen digital device 😂

Selain cita-cita nak istiqamah update blog, aku jua punya cita-cita nak update Youtube channel keluarga kami buat kenangan. Moga jadi kenyataan dengan kewujudan ia.

Doakan.

No comments:

Post a Comment