Sunday 28 August 2022

Epilog : Amni Terbang Tinggi

Kawan aku pernah marah aku, "Kau ini, dia baru nak terbang tinggi kau dah patahkan sebelah sayapnya", gitu ayatnya. Semenjak itu aku selalu hashtag #amniflyhigh untuk posting tentang Amni di media sosial.

Amni. Dari mana mahu mula? Dari keputusan SPM? Amni beroleh 11A+ 1A 1B. A untuk Biologi dan B untuk Bahasa Jerman. Dinobatkan sebagai pelajar terbaik untuk SMKA Haji Hasan Abu Sail, Pedas Negeri Sembilan SPM 2021. Itu keputusan rasmi dari Majlis Peperiksaan Malaysia.

Akan tetapi...

... dari kaca mata aku dan keluarga, Amni beroleh 13A+. Aku dapat keputusan sebelum dia menduduki kertas SPM pertamanya. Caraku menilai berbeza. Aku nilai keputusan Amni dari usahanya.

Usaha Amni usaha 13A+. Dan selamanya Amni peroleh keputusan SPM 13A+ 😁

Tahniah sayang dari ibu, ayah, Amin dan Iman.

No comments:

Post a Comment