Monday, 21 April 2014

Khidmat Masyarakat dan Berbasikal Pusing Taman Botani, Putrajaya.

Salam dari Jugra,

Aku tak mahu buat alasan da kenapa aku lama tak update blog. Cukuplah alasan yang aku sebenarnya tak pandai membahagikan masa. Alasan paling tipikal, yang aku selalu guna pakai untuk tidak memanjangkan hujah. Tuding kesalahan pada diri sendiri, dan noktah. Habis citer. Hati senang, fikiran lapang. Dan aku perasan yang aku masih lagi comel walau pun aku merendah diri mengaku kesalahan sendiri. Takde apa yang luak pun. Lemak makin bertambah adalah. ^_^

Dah semakin jelas fungsi blog ni kepada aku. Aku ingin menjadikan ia satu storan awan atau bahasa komputernya cloud clomputing untuk aku menyimpan segala gambar kenangan dan sedikit penerangan. Kalau tertakdir terlalu banyak gambar hingga yang storan free ni habis, aku rasa aku rela membayar untuk mendapatkan storan tambahan. Yelah, bila aku kira congak sumer gambar percutian keluarga yang aku amik, tah kemana perginya. Lebih-lebih lagi bila smart phone ku bengong di mamah virus. Punah habis sumer yang aku simpan bila aku reset factory setting.

Lagipun kerja bluetooth gambar senang dan cepat ja. Yang lambat tu nak tulis dan karang ayat. Nak wat spelling checker lagi.

Dah, yuk kita layan gambar ja jom. Citer sepanjang hujung minggu yang lalu...

Di Rumah Orang-orang Terdampar Al-Fikrah, Jalan Cheras Kajang. Join SCOMI Group @ syarikat ayah bekerja wat khidmat masyarakat. Tengok orang-orang yang terabai ni wat aku insaf seumur hidup. Aku berdoa moga diberikan pengakhiran yang baik tuk aku dan semua insan-insan yang aku kenal.


 Seperti biasa, kembar is a centre of attraction. Semua tanya, kembar ke. kembar ke? Soklan feveret ialah macam mana aku leh kenal mana satu abang dan mana satu adik. This aunty cum bos ayah is the very excited bila jumpa kembar. Ayah duk ulang bagitau "Inilah bos yang kirim duit RM100 seorang tuk kembar masa birthday party hari tu". 

Perangai Iman (kanan) yang terkini ialah gulung-gulung hujung baju dengan jari, macam yang dia buat dalam gambar tu. Aku tegur dia, ulang-ulang cakap... biasanya girl yang malu-malu ja yang akan wat macam tu. Tapi dia wat juger....T_T

 This moment is precious. Spend time with kids is the best. Kadang-kadang TERbosan juga. Tapi petua aku yang terkini untuk melayan anak-anak tanpa rasa bosan ialah, "Kita tak tahu bila ajal menjelma. Jangan sampai nanti timbul penyesalan seumur hidup".

 Dah alang-alang sampai ke Kajang, ingat nak tengok cerita Rio2 di Alamanda. Sekali tu, seat yang tinggal yang depan-depan ja. Jadi wat lencongan ke Taman Botani. Jom cycling turun naik bukit pada jam 3 petang. Hihu. Aku okay ja sebab ini idea aku. Budak-budak pun okay walau ada la juga keluhan, terutamanya masa nak naik bukit. Tapi yang sorang tu, tak habis-habis menyanyi...antara bait lirik yang aku dengar, panas lah, tak kesian kat budak ke? ikut jiwa dia ja, tak fikir anak-anak. Nyanyilah dengan gaya tradisional kotemporari sekali pun, apa-apa hal habis jugalah kami pusing setiap jalan di Taman Botani Putrajaya ni.

Masa ni nyanyian beliau semakin kuat. Lirik yang paling jelas kedengaran ialah..."Jom balik, jom balik..."

Orang yang paling kiri dalam gambar ni lah yang aku bagitau tadi yang pandai menyanyi tu...Hehe

Tamat sudah. Terima kasih sebab baca sampai habis...^_^

No comments:

Post a comment