Wednesday, 23 March 2011

Bday Party Twin - Part 2

Semasa majlis Semut-semutan
Jemput ramai gak rasanya... Tapi ramai gak yang ta dapat datang. Risaunya makanan ta abis. Memang Ibu paling menyampah nak membazirkan makanan. Bila makanan terbazir jer, mulalah teringatkan anak-anak, Ibu anak-anak kat Palestin, Afrika yang kebuluran dan berebut2 memerlukan makanan. Memang berjiwa global, tu belum citer pasal alam sekitar tu.... huhu

Back to the story, memang risau.... tapi Alhamdulillah, Allah itu Maha Kaya. Makanan memang OK OK jer tuk tetamu yang hadir. Kira nak makan, pastu duduk, sembang, makan balik... Kira nak mengulang2 tu leh la. Cuma tinggal lebih sikit je tuk wat bfast sok pagi. Hahaha ta yah Ibu wat bfast...

Amni, Kembar Najla + Najwa, Amin + Iman cukai ais krim kat kdai serbaneka
 Menu selamba : 
1. Nasi bukhara ke bukhari ke... mana2 la kut sedap tekak korang nak sebut
2. Pulut kuning (len kali wat pulut hijau leh tak?)
3. Rendang Ayam
4. Vege Spiral Cincai yang abis paling awal.
5. Kari Telur yang kontroversi
6. Dadih blueberry (ta kelihatan sebab sorok dlm peti ais...hehe)
7. Tembikai dan Kek Sponge Pandan + Banana

Menu Sumbangan :
1. Kastard Jagung + Kek Batiq yang marvelous thanx to Lin
2. Kek Chocolate yang WoW thanx to my unty
3. Nangka Debab thanx to my unty yang satu lagi

Khusyuk makan... Sila...Sila... Jangan malu malu... Jangan segan segan
 Bday kek wajib ada. Wajib dibeli sebab... Ibu ta pandai buat kek...hehe
Sebelum upacara tiup lilin
Tapi masa tiup lilin, macam ramai lak yang join...

Ibu : Thanx pada yang sudi hadir pada hari itu yer...
Tau dak yang paling best sekali ialah...


Wan Ibu(panggilan tuk nenek) o Onyang Twin
Makan pulut kuning dengan kuah spageti... tehehehe..
Memang adventure tul la Wan...cayalaaa...

**to be continue lagi**

4 comments:

  1. hehehe... onyang dorang mmg hebat la.. pheewitttt!!!

    ReplyDelete
  2. onyang dorang memang vogue... I really like!

    ReplyDelete
  3. nasi syed buhharihari laa.. huhuhu

    ReplyDelete
  4. huh...buhharhari... da kena masak hari2 lak...

    ReplyDelete