Tuesday 8 January 2013

Hujung Minggu Pertama Tahun 2013

Salam dari Jugra,

Hujung minggu pertama 2013 merupakan hujung minggu yang menjadi penanda aras bagi hujung-hujung minggu yang seterusnya. Boleh gitu. Haruslah boleh kan? Dalam kemalasan yang terhamat masa bangun pagi hari Sabtu lepas (eh hari ni dah hari Rabu ya?)...terkebil-kebil di jendela tengok awan, tengok pokok, tengok playground. Dalam hati terdetik, ini tak boleh jadi. Kalau aku tak keluar beriadah makanya habislah satu hari di habiskan dengan mende-mende yang lagha. Terus bersiap dan kejutkan Amni. Ke mana? Mendaki Bukit Jugra lagi lah. Belum lagi wujud bukit lain di Jugra ni. Maka kita terjah Bukit Jugra ja lah ya. Tu pun untung ada bukit tau.

Dah banyak kali citer pasal Bukit Jugra ni. So tayah citer lagi. Cuma nak highlight pa yang baru ja di Bukit Jugra. 

Teng Teng Teng...Ada pagar dah. Kalau idak dulu sumer orang leh terjun dari bukit ni terussssss.

 Close up : Harapkan pagar, pagar memang cantik. (untuk makluman - atas Bukit Jugra tada padi)

Masa nampak ni, cakap ngan Amni, 

"Eh dah ada pagar, leh la ajak adik naik Bukit Jugra ni"

Pastu sambung dalam hati

"Untunglahhhhh sapa yang dapat kontrak pasang pagar ni. Mesti kaw-kaw punya dorang letak harga. Kerajaan negeri bayar dorang berapa ya...?"

Eh, sampai ke situ pulak aku fikir. Sejak dengar ura-ura nak pilihanraya tahun ni, seperti ADUN berjiwa rakyat lak aku menjadi. Hahahaaaaa.

Pastu kami melencong ke rumah bos kecik yang baru ja melahirkan baby boy.

Nazmi Arif. Usianya seminggu.

Aku sebenarnya ta syiok sangat tengok baby besar ni. Aku suka tengok baby yang masa dia tengah naik tu. Huihhh geram leh peluk macam teddy bear. Yang ini jari pun halus. Tapi aku rasa aku tak seram nak pegang baby halus macam ni. Orang yang risau tengok aku handle baby halus. Cuma aku tak dukung pun baby ni hari tu dengan alasan kaki sakit panjat bukit tadi. Eh? Tada kaitan ya? Haha. Panjat bukit baiiii...pegang baby. Tayah kot lagi. 

So, kira hujung minggu lepas hari aku dan Amni dimulakan dengan melihat keindahan ciptaan-Nya! 
Best dan silalah jangan jeles...

Eh!TuAjeLahKali.Bye.

No comments:

Post a Comment