Wednesday, 25 May 2016

Ibu Berusia 30 Tahun Memang Penyabar

"Cepatlah kakak, dah jam 7 lebih dah ni"

Drama pagi bermula.

"Amin dan Iman bangun awal, lepas solat asyik tengok tab aje. Bukalah pintu. Start kan enjin. Masuk beg dalam bonet...", kakak yang di warning sebentar tadi mula memvevel.

"Iman nak buatlah ni. Sabarlah. Perempuan memang tak boleh sabar".
"Perempuan memang selalu tak boleh sabar".

Fuhhh... Ulang ayat yang sama tapi ada kata penegas pula di situ.

"Ibu perempuan. Ibu pun tak sabar?", lembut suaraku. Dengan kembar yang satu ni volume harus dijaga. Kalau volume tinggi nanti dia merajuk, memberontak keras.

"Perempuan umur 30 sabar la bu".

Perlahan dia menghampiriku, memeluk mesra. Sambil  memandangku, Iman tersenyum simpul.

Aku membalas pelukan. Tersenyum bahagia.

Bahagia menjadi ibu kepada seorang anak perempuan berusia 12 tahun, dan sepasang kembar berusia 8 tahun. Bahagia dengan kurniaan Ilahi pada usia menginjak 30 tahun. Ehemmm...

Haha.

Aku masih tersenyum bahagia.

Bye korang yang sedang bahagia... ^_^

No comments:

Post a comment