Friday 25 September 2015

Kakak Amni & Aktiviti Nasyidnya

Salam dari Senaling,

Isnin lepas (waktu jerebu kuat tu hari) kakak gi SAR Felda Kepis, masuk pertandingan nasyid. Hari tu nasyid hari ni nasyid lagi. Rupanya yang hari tu terbuka sekolah kebangsaan, kali ni tuk sekolah agama rakyat. Layankan aje.

Jarang dapat tengok Amni masa pertandingan sebab buatnya waktu kerja. Kebetulan Incik Ayah ada dan beliau sangat excited nak tengok Amni bernasyid; nak gi Felda Kepis yang tak tau di mana naik motor time jerebu. Tacing tau I macam ni. Kebetulan Isnin jadual padat waktu pagi je, maka jomlah kita pergi sama-sama ya Incik Ayah.

Mula tu macam malas sebab keja banyak. Tetiba teringat satu buku Raise Your Child Self Esteem yang aku baca lama dulu, kunun nak wat review page by page. ( Puiiii ) Tapi sempat juga wat sampai #9 out of #365. Jadilah kan...? Hehe. 

Katanya, amik cuti sehari tuk join kerja lapangan anak-anak. Cuti sehari dia suh ko amik, demi anak-anak tau. Setakat setengah hari... Kemon bukan lama pun Amni menjalani zaman kanak-kanaknya. Maka pedulikan dulu kerja. Moh amik kebenaran keluar dari Tuan Ketua Unit.

Lima sekolah ja yang masuk bertanding, turn sekolah Amni nombor tiga. Habis semua sekolah wat persembahan, aku ucap tahniah pada Ustaz Khairul. Atas usaha beliau dan anak muridnya. Bukan senang nak latih budak masuk pertandingan. Petang-petang stay back nak berlatih sedangkan mungkin cikgu lain dah sampai rumah nga main ngan anak-anak atau kuali periuk.

Alhamdulillah tahniah sekali lagi, bila durang berjaya menjadi Johan dan akan mewakili daerah Kuala Pilah ke peringkat negeri. 

Amni & The Gang. Diva sangat kakak Amni bergambar di balik tirai.

Maka dengan itu diumumkan; lepas cuti sekolah nanti Incik Ayah harus bertabah sekali lagi sebab kena ulang amik Amni yang akan balik lambat sebab latihan nasyidnya. Gambate!

Alah mende kecik ja tu, mungkin kurang dari 10 tahun lagi kami as parents akan merindui saat-saat sibuk menguruskan Amni dan aktiviti-aktiviti di sekolahnya.

Sekian. Salam Aidil Adha semua. Salam 13 Zulhijjah. 
Tanak lupa yang kita boleh bertakbir lagi sampai Asar hari ni. Insha Allah.

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete