Sunday 1 October 2017

Beli Pengalaman

Salam dari Senaling,

Selang dua tiga hari selepas trip kami ke Menara Taming Sari, Melaka, kembar kecoh cari barang terbuang. Ada pertandingan rekacipta. Kelam kabut sebab kami baru je hantar recycle barang-barang berkenaan.

Sambar apa yang ada. Amin dari awal dah kata dia nak buat Menara Taming Sari. Beriya-iya. Iman nak buat Menara Berkembar Petronas, tapi pagi sebelum pertandingan bertukar nak buat replika masjid lak.

Aku sebenarnya taleh nak digest, cane agaknya durang nak bentukkan bangunan-bangunan ni. Yang Menara Taming Sari tu cane nak buat platform bulat yang berpusing 360 darjah, masjid tu cane pulak nak wat kubah.

Aku overthinking, masih fikir durang budak-kecil-baby lagi agaknya.

Amin dan replika Menara Taming Sarinya.

Masa dibawa pulang aku kata "Waaaaa..." tak sangka kreatifnya Amin leh buat platform pusing-pusing macam tu. Tapi tiang menara idea aku. Hehe. Iman punya, dah dibuang. katanya tak cantik. Iman, sifat daya saingnya tinggi. Aku dah leh faham da bila dia kata dia buang sebab Menara Taming Sari abangnya jadi juara tuk Tahap Satu. Walau pun macam tu, bangga juga Iman sebab Amin menang. Beriya Iman cerita, "Cikgu kata bangunan Abang Amin cantik. Lain dari yang lain."

Berbaloi pulak rasanya invest duit tuk experience, because not all classroom has four walls. Kan?😀

No comments:

Post a Comment