Tuesday 30 April 2019

Proud Moment :
1st National Warrior Closed Taekwondo Championship 2019

Sekali setahun. Itu yang aku bagitahu Ayah selepas melalui beberapa siri Kejohanan Taekwondo. 

Kejohanan pada 2019 is done!

Teringat pula first time join kejohanan di Seri Kembangan, tak faham aku macam mana kategori dibahagikan. Belum kira lagi seharian di venue. Sebab aku terdengar ada parent yang menyuarakan rasa tak puas hati. Sebiji dulu macam aku yang penuh tanda tanya. Anyway, welcome Taekwondo-new-parents to the event! 

Kali ini aku lebih bersedia (dah nak masuk tahun ketiga kot join) dan relaks ja bila dikhabarkan Amin akan fight dua kali dan Iman sekali ja. Boutchart 59 dan 62. Maknanya giliran ke 59 dan 62. Ring ada dua, termasuk ring B mula lambat sebab masalah teknikal. Sampai Senawang jam 7.00 pagi, balik jam 6.00 petang. As usual, tak surprise punnnn...

Tahniah untuk kembar, dan yeay A untuk gred KoKu 😀

Tak, itu bukan niat utama ketika kembar melobi aku saban tahun nak join Taekwondo. Tahun ketiga bila kembar bersungguh (Amin paling bersungguh), aku kata 'boleh, tapi...' ada syarat beb. Dah pernah cerita, cuma nak bagitahu, tatkala anak-anak bertaekwondo dan join sparring, maka kebarangkalian nak dapat A untuk KoKu sangat tinggi.

Markah penglibatan sure A, tak kira menang atau tidak. Kebanyakan (atau semua?) kejohanan Taekwondo adalah peringkat kebangsaan.

Markah pencapaian kena usaha lebih sikit. Tapi macam kes Amin Iman, kategori Bantam D ada tiga orang ja. Jadi bagi 2019 pencapaian kembar A lah juga, kan? Alhamdulillah.

Paling penting untuk aku ialah kembar sudah ada kemahiran, harapnya membantu sedikit sebanyak untuk future nanti. Alhamdulillah tambah satu lagi momen untuk dijadikan kenangan, dan yeah aku update blog... akhirnya.

Terlebih dose rajin, videonya di sini

No comments:

Post a Comment