Tuesday 8 September 2015

Kembar & Kakak Kembali ke KMS Untuk ke Sekian Kalinya

Salam dari Senaling,

Zaman kecil kembar dan kakaknya yang happening lagi awesome banyak dihabiskan di Kolej Matrikulasi Selangor. Disebabkan kami duk di kuarters. Aktiviti kanak-kanak mereka semakin menjadi-jadi. Keselamatan Insha Allah terjamin, maka mereka dibiarkan bereksperimen dan bersosial seperti zaman kanak-kanak aku dan Incik Ayah yang penuh warna warni.

Bila diberitakan akan ke KMS, durang gembira. Ibu dan ayah lebih gembira. Huhu.

 Tengok event olahraga KAKOM di KMS. Khusyuk tengok acara 5000 m masa ni. Tinggal Incik Ayah ja posing sorang-sorang.

Belon besar kejohanan ni, kembar dan kakaknya dah usha lama. aku baring nak amik pic ni walau pun kamera yang digunakan hanyalah kamera cap Samseng. Heh

Masa tu kami dalam kereta, dah nak balik Senaling dari KMS, tetiba Amin minta berhenti kat Astaka. Aku suh Incik Ayah layankan aje. Datang KMS bukan selalu. Tau dia nak wat apa kat astaka? Dia nak lumba lari ngan kakak dan Iman.

Sayu lak aku. Ini ialah aktiviti kami waktu petang di KMS. Gi Astaka dan lumba lari di trek yang sebenar. Ingat lagi durang rupanya. Sobs. Aku sedih.

Tiba-tiba sebahagian dari kawan-kawan kembar dan kakak muncul di astaka. Ada juga gambar kenangan bersama-sama sebelum kami bertolak ke Senaling.

Aku perasan seperkara tentang anak-anak aku ni. Durang ni pemalu habis kalau jumpa kawan-kawan lama, sampai naik bengang lak aku dan Incik Ayah. Gambar kat atas ni, aku yang suh durang bergambar bersama. Kakak Amni siap nak lari lagi. Masa jumpa dengan Najla Najwa (another kembar) which is her friend, lansung ta tegur. Heran aku. Ke anak orang lain pun ada masalah yang serupa?

Mungkin kami perlu banyak membaca dan cari jalan penyelesaian.

Doakan. Terima kasih.

3 comments: