Tuesday 28 November 2017

Lebuhraya Timur Barat Grik - Jeli

Salam dari Mama Inn Studio, Kota Bharu Kelantan,

Alhamdulillah sampai ke Kota Bharu dengan selamat. Alhamdulillah, syukur bila sampai sini hujan reda dan sekarang dah berhenti pun. Moga ada rezeki nak jumpa matahari dan langit biru di Pantai Timur mulai esok. Aamiin.

Kami gerak dari Grik jam 1100 pagi dengan melalui lebuhraya Timur-Barat menghubungkan Grik ke Jeli Kelantan. Kalau google macam-macam cerita tentang lebuhraya ni yang dibina bermula dari zaman Komunis lagi. Sejarah paling vahh ialah tentang pihak komunis mengebom jentera dan membunuh tiga pegawai JKR semasa lebuhraya ini dibina.

Dengar-dengar, view pun cantik. Betul ke?

Dari Gerik akan jumpa Tugu Peringatan sempena peristiwa pengeboman tu. Jumpa memang jumpa tapi terlepas nak berhenti dan masa tu pun hujan renyai.

Hentian Belum

Pemandangan Tasik Banding dari Hentian Belum

Bot harga RM1200/satu malam. Ramai-ramai tong-tong berbaloi lah ni. Sangat sesuai tuk kaki pancing. Teringin nak cuba tido di sini walau pun bukan kaki pancing. Siapalah yang sudi tong-tong ngan gue. Dapat lagi dua famili best ni.

Kami acah-acah lunch di Hentian Belum. Makan lite-lite ja cam mihun sup dan laksa. Rasa? Sedap dan aku rekemen tuk cuba sambil layan view Tasik Banding.

Antara pemandangan di Hentian Titiwangsa

Video di Hentian Titiwangsa jap nanti baru nak edit tuk jadikan 100MB. Video panjang leh klik link ni (link jelmaan lu, link realiti akan diwujudkan satu hari nanti 😀). 

Tu dulu, bye!

No comments:

Post a Comment