Tuesday 7 April 2020

Terima Kasih MCO ~ Hikmahnya #7

Alhamdulillah, kerja tertangguh akan diselesaikan. Tak banyak, sikit. Tapi aku rasa, macam banyak 😁.




13 entri blog menjelang MCO hari ke 21.

Kegemaran. Ambil gambar. Update blog. Kalau dulu tambah dengan kegilaan ber-photobook. Tapi bila aku apply minimalist, photobook tak jadi keutamaan diganti video. Bandingkan blog dengan video, menanglah blog. Sebab setakat kenangan kecil-kecil, blog dan Instagram sudah memadai. Tapi percayalah sebenarnya tengok video lebih puas.

Ntah apa yang aku tulis ni.

Moral cerita aku suka taip kenangan di blog. Kalau mood swing, aku pergi blog sendiri baca kenangan. Semenjak kerja di Banting, blog kurang aktif. Banyak cerita tapi laptop tinggal di rumah Pilah. Captured pic menimbun di smartphone. Saban minggu di bahagian 'do later', sokmo tulis update blog... update blog... Ingat nak berkarya cuti semester bermula bulan April nanti. Rupanya, Allah kabulkan permintaan hambaNya lebih awal. Sesungguhnya DIA Maha Tahu. Alhamdulillah.

Always look at the brighter side, think happy and say Alhamdulillah ...

No comments:

Post a Comment