Monday 27 April 2020

Hari Keluarga 2020 : Aktiviti V

Sesi berfoto dan aku/ kami suami isteri ialah AJK tetap selamanya. Mungkin sebab aku ada blog, baru nak aktif Youtube channel, dan adalah sikit-sikit pengalaman buat photobook (sis cuba jadi humble ehem ehem), maka aku diberi kepercayaan untuk mengabadikan kenangan. Kalau waktu bekerja, boleh tahan juga tekanan nak menyiapkannya. 

Asyik terkenang bilalah nak update itu ini begitu begini... nah, Allah bagi cuti. Cuti terpaling panjang dalam sejarah perkhidmatan. Dahlah panjang, kena duduk dalam rumah ja pula. Tak siap blog/vlog/photobook/ sorting pics, aku memang patut kena booooooo.

Sebelum apa-apa, ucapkanlah  dulu terima kasih Allah.

Setting tempat dan Alhamdulillah, aku berjaya buat muka paling fake. Yesss!

Pengelola pilih hari terakhir untuk sesi berfoto. Aku sebagai jawatankuasa tetap, hanya menurut. Dan gambar di atas ialah hasil pembacaanku dalam talian. Katanya wujudkan ruang negatif, itu yang belah kiri tu kosong. Katanya lagi, ikut rule of third. Aku apply. Jangan main-main ya, sis study hokay. Tapi gambar cantik ke tak, sangat subjektif, kan? 

Terpaling penting, aku rasa cantik! Semua ahli keluarga harus sepakat kata cantik. Kalau tak, aku merajuk haha

Masih setting tempat, kali ni kanan pula kosong. Dah okay, moh mula.

Opah Nora the legend

Along d' chef

Angah d' adventure.

Alang

Uda d' international

Andak

Mak Teh masih berdua, Insha Allah ada rezeki, Allah bagi.

Pak Su the only adik yang masih available. Citarasa tinggi. Nak yang berpurdah tapi dianya pakai short dalam rumah.

Geng musyawarah dua ke tiga jam.

The boys

The girls.

Geng menantu...

... dan geng cucu d' havoc

Alhamdulillah sukses.

Tujuan utama sesi bergambar ni pun sebenarnya untuk menggantikan sesi bergambar pagi raya tahun semasa. Bila dah ramai-ramai macam ni bukan main-main susahnya nak berkumpul sama-sama di pagi raya. Hari keluarga ja boleh berkumpul semua macam ni. Masalah selesai dan kami gembira.

Terima kasih Homestay Desa Murni. Jumpa tahun depan di Pangkor, Insha Allah.

Sambung membaca kerana bangsa membaca bangsa berjaya 😊

No comments:

Post a Comment