Friday 3 April 2020

Terima Kasih MCO ~ Hikmahnya #6

Penjimatan. Jimat sangat. Alhamdulillah.

Hai meja kerja. Hai tetikus kerja. Hai kalkulator. Aku rindu kamu. Tapi masih gembira bekerja dari rumah. Yeay.

Highlight untuk buku 'Spend Well', ala-ala jurnal mencatat perbelanjaan harian, mingguan, bulanan, dan tahunan. Kira valid kalau aku kata aku lebih jimat pada waktu MCO. Penjimatan dalam kadar 1:3. Jimat belanja petrol. Berulang Banting Pilah Banting Pedas Pilah Pedas hujung minggu. Lagi satu jimat sebab home cooked. Hujung minggu biasa, sarapan teringin teh tarik Warung Kak Nor, dinner teringin sup tulang, siakap stim warung simpang. Kadang-kadang teringin nak chill pekena Hazelnut Latte di McCafe tak pun lunch KFC bucket. 

Kini sekeluarga ontok di meja makan comel di ruang dapur. Makan apa yang aku atau ayah masak. Nikmat sungguh tengok makanan habis setiap kali selesai makan.

Samada masakan memang sedap, atau kurang sedap termasin tertawar termanis terkeras terlembik tapi aku paksa habiskan juga dengan iringan tazkirah sebagai
background music. Haha 

Always look at the brighter side, think happy and say Alhamdulillah ...

No comments:

Post a Comment