Wednesday 15 April 2020

Terima Kasih MCO ~ Hikmahnya #8

Pengurusan gambar-gambar dan video yakni kenangan, Alhamdulillah dan Insha Allah akan jadi lebih umpppph! Yeay...

Declutter, sorting, kemudain barulah tenang nak kemaskini blog, kemaskini YouTube channel, photobook... just name all the medium to store the experiences, and happy moments. Everything REALLY happened because of MCO. Allahuakbar, aku gembira sangat ni.

Sokmo bila aku journaling, terlintas bilalah nak buat semua yang tersenarai di atas ni. Ikutkan perancangan aku, ketika Matrikulasi bercuti mulai 20 April 2020 hingga 02 Jun 2020 (tolak pi marking seminggu). Kebetulan Matrikulasi memang bercuti panjang. TERpanjang dalam sejarah 10 tahun aku dalam sistem ni. Namun, Allah rancang cuti kami lebih panjang! Mulai 18 Mac 2020 hingga 21 Jun 2020! Dan aku yakin ini yang TERbaik dari YANG MAHA TAHU.

Ini cara aku sorting pic. Kalau boleh semua folder masuk ikut tahun. Kalau boleh lah. Tapi yang ini pun, Alhamdulillah, seronok ja aku tengok tersusun begini.

... by year.

... by month.

... by date.

Kalau boleh tanak folder etc. Apa etc? Apa? Dan tiba-tiba...

Semakin meriah our Youtube Channel dengan video gaisss...😁

Always look at the brighter side, think happy and say Alhamdulillah ...

No comments:

Post a Comment