Thursday 14 May 2020

Homestay Kg Agong Versi Basikal & Buaian

Waze 'Homestay Kg Agong' pasti ketemu. Depan kaunter terus kau sampai.

Sambung letak gambar selain sarang burung rebutan, ada macam-macam lagi prop. Antaranya...
...basikal tua. Pomen basikal yang paling excited nak kayuh basikal tua ni.

Sekeping bersama keluarga dengan teknik yang aku dapat masa bergambar depan The Chambers.

Sekeping dengan gaya santai dan aku kelihatannya gumuks yeay.

Buaian

Masih gumuksnya aku yeay.

Patut menyorok sikit and this is my favourite pics. Walaupun pakai 'kasut sekolah' janji nampak kurus haha

Another buaian.

Another angle.

Tak dapat nak naik buaian sekeluarga, jadi kena take turns.
   
Idea view dari ayah. Selesai semua, turn ayah pulak.

Hasilnya. Aku dah biasa kena macam ni. Rakam gambar orang cantik, turn gambar sendiri... kehkeh

Another angle.

This time, try using wide-angle.

Without wide-angle.

Which one is better?

Seperkara lagi, ada dua lagi buaian seumpamanya. Sini penuh, sana ada lagi. Sana pun penuh, sana sana ada lagi.

Ini gaya cari pasal namanya.

Sebab, kalau di amati kawasan padi di bahagian depan buaiannya seperti ada petanda. Petanda bahawa sudah ada mangsa pada hari tersebut. Aku tergolek di kawasan sarang burung takpe, tanah ja. Paling kuat baju dan seluar berhabuk berdebu. 

Kalau tergolek di sawah padi? Rasa-rasa? 

Ke Jalan Jalan 2019. Ada banyak lagi prop/spot lain nak bergambar di Homestay Kg Agong!

No comments:

Post a Comment