Saturday, 30 May 2020

Ramadhan Terakhir 2020 versi PKPB

Ramadhan terakhir tahun ini, beriya aku rakam kenangan. Dengan harapan inilah Ramadhan teristimewa kami hadap bersama keluarga kecil kami. Ramadhan akan datang, Insha Allah nak raikan bersama keluarga di kampung pula. Dua tiga hari pun jadilah. 

Seterusnya sambut raya bersama. Membayangkannya pun buat aku gembira. Insha Allah tahun hadapan 2021. Moga Allah izinkan kami ketemu Ramadhan akan datang. Aamiin Ya Rabb.

Berbuka puasa 29 Ramadhan. Esok raya sudah

Beriya suami suruh pakai baju cantik malam raya.

Dah comel begini ajommmlah bergambar sekeping dua...

... tiga keping pun tak jadi hal.

Selesai bergambar, solat Isya'dan takbir raya. Merasalah dengar lelaki dalam rumah ni bertakbir secara live. Kalau tak atok imam, tak pun pinjam suara takbir dalam TV atau radio ajelah. Hikmahnya kan. Takde pun nak mengharap sesedap Imam Masjidilharam bertakbir. Tak sempurna boleh belajar. Yang penting semua gembira di malam raya.

No comments:

Post a comment