Friday, 22 May 2020

Tahniah Adik Syimah & Suami

Aku boleh kata, kedatangan kami ke pantai timur tahun ini adalah atas asbab memenuhi undangan perkahwinan. Aku tak berapa gemar travel jauh dalam keadaan rushing. Tu yang gerak sikit-sikit dari Negeri Sembilan naik utara, sambung sampai pantai timur. Alasan sangat kan, tapi Alhamdulillah Allah izinkan.

Sempat lagi menyinggah, membeli makanan lagi.

Ini putu halba. Tiga kali datang Kelantan, tiga kali jugalah kami membeli putu halba ni. Tahun pertama tertanya-tanya, apa ke yang ramai orang beratur nak beli tepi jalan ni? Tahun kedua dan tahun ketiga mencari-cari. Kiranya, tahun ketiga adalah yang paling mencabar nak ketemu putu halba.

Sebab?

Belum betul-betul musim tengkujuh di Kelantan. Putu halba banyak dijumpai hujung tahun je ya gaisss. Awal dan pertengahan tahun susah nak jumpa atau takkan jumpa. Aku tak tahu sebab asal aku datang Kelantan, haruslah hujung tahun. Kawan yang kabo, kita ulang kabo je.

Adik Syimah, kakak sampai tau kenduri awak. Tahniah, moga kekal sampai syurga.

Dan terima kasih sebab jadi punca. Kalau bukan sebab awak, tak sampai kakak dan keluarga ke Pantai Timur.

Sepinggan kebahagian. Khabarnya nenek pengantin yang masak.

Seronok pula tengok majlis perkahwinan di negeri orang. Ringkas ja majlisnya tapi tetap meriah. Makanan memang sedap. Aku pernah cerita aku teringin nak makan kaki ayam percik di Yati Percik, dan Alhamdulillah Allah izinkan aku makan di sini. Allahuakbar... Terima kasih keluarga pengantin. Terima kasih Allah.

Wishlist checked. Kenyang semua Alhamdulillah jom sambung gerak ke Terengganu pula.

No comments:

Post a comment